Werken bij upfront
Neem deze pagina door voordat je solliciteert, alsjeblieft.


Van mij
aan jou.
Op sociale media doen we ons best om een reëel beeld te schetsen van Upfront. Maar al doen we ons best om het 1:1 overeen te laten komen met wat hier daadwerkelijk gebeurt, het blijven toch vaak de hoogtepunten die de feed bereiken. Wat je niet zo vaak ziet, is dat er aan de achterkant dagelijks door inmiddels 30+ mensen alles op alles wordt gezet om het huidige big food-systeem te vervangen door een volledig transparant Nederlands alternatief.
Upfront heeft één geheim, en dat zijn deze mensen die dat werk verzetten. De mensen die hier werken, zijn ongelooflijk getalenteerd, hardwerkend en creatief. Over de jaren heen heb ik gemerkt dat onze beste mensen een diepe voldoening halen uit hun werk exceptioneel goed doen: perfectie nastreven in hun arbeid, vereenvoudigen en nauw samenwerken met andere getalenteerde mensen. Ik geloof erin dat een heel team van deze mensen een kans heeft om de wereld te verbeteren.
Mijn hoofdtaak is het bouwen, inspireren en leiden van dit team. Naast dat we idealistisch zijn, zijn we ook serieus. Dat klinkt niet zo leuk, maar in de praktijk geeft serieus zijn meer voldoening en zingeving dan plezier najagen op de korte termijn. We spenderen namelijk onze meest waardevolle jaren aan dit werk. Ons werk helpt dagelijks tienduizenden mensen. Dit is belangrijk werk. Dus we kunnen er net zo goed gewoon helemaal voor gaan.
Om onze doelen te behalen, zijn we op zoek naar de meest getalenteerde mensen van Nederland die zich volledig willen inzetten voor een oprechte voedingsindustrie. Hier, in Rotterdam op de Upfront-campus. Ben jij dit? Solliciteer dan.
Wat echt is wint,


Verwachtingsmanagement
Bij Upfront vormen we geen familie. Bedrijven die dit wel tegen je zeggen vertellen niet de waarheid. Zie Upfront eerder als een toegewijd sportteam dat vastberaden is om wereldkampioen te worden.
Bij Upfront investeren we veel in het team. Vooral in de vorm van werkomgeving. Werkomgeving is alles, en hét verschil tussen geluk en ongeluk. Onze campus is een waar paradijs. Met gigantische tuinen, douches en kleedkamers, sportschool en heel veel licht en ruimte. Verder bieden we nog:
- Een salaris (€# staat per vacature aangegeven)
- Gym, fiets en eten op kantoor
- Werken aan een uniek probleem...
- ...samen met de meest getalenteerde mensen van NL
Verder merk ik persoonlijk op dat mensen bij Upfront ontzettend veel zingeving voelen. We zijn een klein team, elk persoon draagt enorme verantwoordelijkheid en eigendom voor zijn beslissingen.
Zoals eerder al benoemd, we zijn opzoek naar passie, creativiteit en inzet. Een paar eigenschappen die we waarderen zijn:
- Je zegt wat je denkt maar gebruikt niet "jouw" waarheid als schild of wapen.
- Je kan heel veel informatie verwerken, ordenen en de juiste beslissingen trekken.
- Je draagt bij aan discussies en komt met unieke inbreng en ideeën.
- Je communiceert snel, helder en direct. Je bent een informatie-geleider.
- Je werkt heel erg goed in teams en betrekt niet steeds alles op jezelf.
Nadenken. Bij Upfront zijn we goed in nadenken. We nemen niet zomaar andermans overtuiging aan, of idee over. Door zelf vanuit logica te redeneren kom je verder.
Vergaderen. Bij Upfront vergaderen we veel, lang en in-person. Ik weet dat dat taboe is, maar ik zie overleg als cruciaal onderdeel van ons succes.
Nee zeggen. Bij Upfront zeggen we veel nee. Het bedrijf kan alle kanten op, iedereen wil wat van ons. Het is dus essentieel om vaak en luid "nee" te verkondigen.
Individualiteit. Bij Upfront vormen we geen groepjes. Je wordt hier niet afgerekend op hoe sociaal vaardig je bent, tenzij je een rol hebt binnen sales. Roddelen wordt de kop in gedrukt. We zijn hier om samen te presteren, en jij bent hier om de beste versie van jezelf te worden. Als je iets aan te merken hebt dan zeg je het tegen de betreffende persoon. Dat is voor jezelf, en voor diegene beter.
Formele communicatie. Communicatie intern bij Upfront is vaak spontaan, en soms ook een beetje "deranged". En dat is prima. Liever dat, dan dat mensen gaan letten op hun woorden. Mensen zijn van nature niet formeel of professioneel. En goede ideeën ontstaan vaak niet zonder dat mensen zeggen wat ze echt denken of openlijk met hun gedachtes durven te spelen.
Agenda's. We hebben weinig vaste vergaderingen. En veel mensen binnen Upfront hebben lege agenda's. Ik heb zelf als regel dat ik het niet inplan als ik het niet kan onthouden. Wil je met iemand overleggen? Loop naar diegene toe en loop een rondje. Niet alles hoeft een officiële uitnodiging te zijn. Iedereen mag overigens zelf bepalen hoe ze dit doen bij Upfront, maar ik merk dat nieuwe mensen soms moeite hebben met de hoeveelheid flexibiliteit en spontaniteit.
Je hand vasthouden. Als je begint bij Upfront kan je weinig sturing verwachten. Je krijgt je laptop, en je maanddoelen. Haal je die? Dan kunnen we door. Haal je ze niet? Dan niet. In de tussentijd kan je weinig sturing vanuit ons verwachten. We merken dat de beste spelers zonder uitzondering altijd hun eigen weg vinden of tijdig aangeven dat er uitdagingen zijn omtrent hun doelen.


De beste ideeën
winnen hier.
Dit zijn Kat en Wei.
Wei komt uit China en doet al het website ontwerp van Upfront. Vanuit ons kantoor werken we samen dag in dag uit keihard om iets neer te zetten wat de klanten omver zal blazen.
Rechts van me zit Kat. Kat komt uit Kryvyi Rih, een stad in Oekraine die precies even groot is als Rotterdam. Kat doet al onze verpakkingsontwerpen. Kat en ik werken al 7 jaar samen, sinds een half jaar woont ze in Rotterdam, een paar minuten bij me vandaan. De situatie in Oekraine was niet langer houdbaar.
Dit zijn misschien niet de gezichten die je zou verwachten achter Upfront. Maar een week zonder Kat en Wei en Upfront ligt stil. Ze zijn de beste in wat ze doen, ze leveren altijd boven verwachting, ze werken keihard en we hebben interessante discussies over kunst, ontwerp, politiek en de economie.
Ja ze zijn koppig, en lang niet altijd makkelijk. Maar er heerst een diepe gedeelde passie voor het werk waar we samen op bouwen.
Dit zijn Gijs en Sanna (in de voorgrond).
Sanna doet sinds een jaar de planning van alle videos en overige merkuitingen die Upfront online doet. Ze stuurt een team van 5 mensen aan, die continu aan het draaien en aan het bewerken zijn. Dat iets online komt, en hoe iets online komt is haar verantwoordelijkheid. Het is een taaie en soms ondankbare job, maar zonder Sanna stort het allemaal in. Ze is de brug naar de andere teams die Harro (achtergrond) vaak niet kan zijn. Als ze tijd over heeft, dan figureert Sanna vaak nog zelf in de videos.
Gijs doet de bewerking van videos, maar hij neemt ook vaak de regie over grote opnames op set. Gijs is obsessief op de best mogelijke manier, en brengt het niveau van zijn team omhoog door de mensen om zich heen uit te dagen en de pijnlijke vragen te blijven stellen totdat het klopt. Gijs is 19, toen hij 16 was begon hij bij Upfront als freelance editor, we kennen 'm van Fivver. Na een paar jaar besloot hij zich fulltime aan te sluiten.
Gijs en Sanna zijn beide het beste in wat ze doen, en dat weten ze ook. Het feit dat ze bij Upfront hun beste werk kunnen doen drijft ze om te gaan voor het hoogst haalbare resultaat.
Samen met Harro en 5 anderen vormen Gijs en Sanna het marketing team.