1. Definieer een doel

Snelheid zonder richting is nutteloos. We stellen duidelijke doelen, zodat we zeker weten dat onze moeite bijdraagt aan onze missie. 

2. Laat je niet afleiden

We zien links en rechts kansen, maar laten ons hier niet door afleiden. We schrijven ze op, overwegen ze in reflectieperiodes, maar tijdens werk is focus belangrijk.

3. Neem verantwoordelijkheid

Soms is het makkelijker kleine problemen te negeren in de hoop dat iemand anders het oplost. Als het probleem het bedrijf aangaat, gaat het jou aan. Los het op.

4. Neem pauzes

Aan één stuk door werken klinkt cool, maar pauzes dienen als reflectieperiodes en zijn essentieel..

5. Zet einddoelen ver weg

Een doel daadwerkelijk halen betekent meestal dat je er meer uit had kunnen halen. Doelen horen nét buiten bereik te liggen, zo push je jezelf om harder te gaan.

6. Blijf vragen stellen

Een kleine fout in je startkoers kan uiteindelijk een enorme misser opleveren. Daarom moet je gaandeweg blijven bijsturen.

7. Zet vaste meetings

Geen vaste meetings samen kan een team uiteen drijven. Een vergadering per week met het hele team is al genoeg.

8. Raak niet in paniek.

Als je doorhebt dat iets niet zo gaat als je hoopte, dan wordt er vaak als reactie te snel gehandeld. Plan rustig een nieuwe route en raak vooral niet in paniek.

9. Aim small, miss small

Hoe je je doel ook definieert, je zal er altijd een klein beetje van afwijken. Hoe preciezer je definiëring vakje doel, hoe kleiner de afwijking zal zijn.

10. High risk, high reward

Als iets belangrijk genoeg is, zelfs wanneer het onmogelijk lijkt, proberen we het. Een makkelijk doel halen is onze grootste angst.